Knygų lentyna

Milžinas.lt // Ar popierines knygas gali keisti elektroninės?

18:21


Dar kartą galiu patvirtinti posakį, kad geriausi dalykai nutinka netikėtai. Ruošdamasi vestuvėms, kur vietoj gėlių buvo dovanojamos knygos, užsukau į Knygų klubą. Tai mėgstamiausia mano platforma knygoms pirkti (išskyrus fizinius knygynus), kadangi pati svetainė išties patraukli, o ir jų specialūs pasiūlymai sudomina net ir tada, kai kortelėje likę 10 Eur, o atlyginimas po savaitės. Žodžiu, atkeliavus knygų siuntai, radau dovaną: 3 mėnesių prenumeratą milžinas.lt svetainėje. 

Tiesą pasakius, net nežinojau, kad tokia internetinė svetainė ir mobilioji programėlė išvis egzistuoja. Esu visiška popierinių knygų mylėtoja, todėl per daug ir nesižvalgau į šonus. Labiausiai dėl to, nes maniau, kad elektroninės knygos skaitymas - nepatogus ir varginantis. Be to, rankoje laikyti knygą gerokai smagiau negu planšetę ar telefoną. Ir vistiek išbandžiau. Ir visiškai užsikabinau. Per šiek tiek mažiau negu dvi savaites perskaičiau tris knygas. Taigi, pasakoju apie programėlę ir kodėl ji man taip labai patiko.


Pirmiausia, programėlę be galo paprasta valdyti (vidurinė nuotrauka). Ji visiškai prisitaiko prie Tavo skaitymo aplinkos: galima reguliuoti apšvietimą, šriftą, šrifto dydį, spalvas. Jokių papildomų funkcijų, kurios galėtų klaidinti ar apsunkinti programos naudojimą/veikimą.

Milžino programėlėje galima skaityti naujausias knygas. Nereikia jaudintis, kad knygos esančios prenumeratoje bus blogesnės negu paprastos e-knygos. Tikrai ne. Čia galima rasti pačių įvairiausių žanrų, pačių įvairiausių rašytojų knygų. 

Knygoms skaityti internetas nereikalingas. Kad parsisiųstum knygą, interneto prireiks. Visgi vėlesniuose etapuose ją galėsi sėkmingai skaityti ir tose vietose, kur Wi-fi nėra (na, arba nesinori naudoti interneto duomenų). Knygos parsisiunčia ir išsisaugo prenumeratos galiojimo laikotarpiui.

Nėra taip jau nepatogu. Aišku, čia asmeninė nuomonė. Visgi, tą sakau aš, tikrų knygų mylėtoja. Tekstas puikiai gula telefono ekrane. Raidės - pakankamai didelės, todėl akys per daug nenuvargsta. Tiesa, pastebėjau, kad kai kuriose knygose kursyvu rašyti žodžiai klijuojasi su kitais. Nesu pastebėjusi, kad taip būtų popierinėse knygose.

Dar nepraėjo nei mėnuo (prenumeratą aktyvavau birželio 13d.), o aš jau po truputį svarstau, kaip reiks pasielgti, kai prenumerata baigsis. 4,95 Eur mėnesiui nėra tokia jau didelė suma, jeigu programėlėje galima rasti tą ar tas knygas, kurias norisi skaityti. Aš radau kokį pusšimtį knygų, kurias norėčiau perskaityti dėl ko ir kyla tas trumpas pamąstymas, kaip elgtis toliau. 

Na, ir trumpai apie mano skaitinius. Kadangi visai neseniai išgyvenau sesiją, man norisi kuo paprastesnių knygų. Dėl tos priežasties dalis mano prenumeratos knygų - paaugliškos.

Jennifer Niven "Papasakok man apie tobulą dieną". Mane ši knyga supykdė. Teisingiau jos pabaiga. Graži meilės istorija taip ir galėjo gražiai baigtis, o bet tačiau baigėsi tragiškai. Ko gero skaitydama paauglystėje būčiau labiau išgyvenusi tas situacijas, bet šiai dienai ši knyga man - per daug egoistiška. Manau, kad man pritartų ir dalis paauglystę išgyvenusių bendraminčių. Ar verta skaityti? Jeigu norisi prisiminti paaugliškas depresijas, verta. Jeigu norisi atrasti kažką gilaus ir įdomaus - neverta. 

Ruth Ware "Tamsioje tamsioje girioje". Knyga tikrai įtraukė ir ją prarijau per dieną. Istorija tikrai nėra nei per baisi, nei labai netikėta. Jau ties viduriu supratau, kaip viskas baigsis. Ir vistiek likau įsitraukusi. Labiausiai užkabino pati istorija: buvę draugai, mylimieji ir t.t. Toms, kurios mėgsta lengvus detektyvus, manau, ši knyga patiks. Kita vertus, jeigu norisi kažko giliau, knyga gali pasirodyti gan nuobodi. 

Monica Wood "Nepaprastas paprastas gyvenimas". Tas keistas jausmas užsienio rašytojo knygoje rasti lietuvišką vardą ir pavardę. Pagrindinė knygos veikėja - Ona Vitkus. Ši knyga paliko tikrai gerą įspūdį. Pradžia - kiek nuobodoka, bet susipažinus su veikėjais, nejučiom juos visus įsimyli. Perskaičiusi knygą dar keletą dienų jaučiau knygos nuotaiką. Per tas skaitymo dienas pergalvojau savo vertybes ir tai, ką (ne)darau savo gyvenime. Manau, tai puikus priešgimtadieninis skaitinys, kada norisi pergalvoti paskutinius metus. Kodėl? Nes knygoje aptariami 104 Onos Vitkus nugyventi metai. 

Štai tokios mano patirtys prenumeruojant Milžiną. Esu tikrai patenkinta, kad radau galimybę nesinešiojant knygų jas turėti su savimi. Pradėjau skaityti ne tik namie prieš miegą, bet ir važiuojant, grįžtant iš darbo, kažko laukiant ir t.t. Žodžiu, atradau patogias galimybes praleisti su knygomis, kurių anksčiau nepastebėdavau.

You Might Also Like

4 komentarai (-ų)

  1. Nu smagu! Bet nors aš esu didelė el. knygų gerbėja, pernai iš 87 knygų net 42 buvo elektroninės, bet nesiskaito man telefone ir planšetėje nors tu ką. Šviečiantis ekranas labai mano akis vargina, todėl aš vis paglostau savo skaityklę, kuri pagrasina sugesti (juk jau 6 metus ištisai skaitau), bet dar vis laiko.
    O bet tačiau, vis užsuku pažiūrėt, kas Milžino prenumeratose naujo atsirado, nes kai knyga gera, tai dzin tos akys :)

    AtsakytiPanaikinti
    Atsakymai
    1. Kadangi skaitau su akiniais, akys mažiau pavargsta. Bent jau turiu tokią prielaidą. Na, bet žiūrėsim, kuo čia toliau taps šis projektas :)

      Panaikinti
  2. Man asmeniškai trūksta patogumo programėlėje. Bet Milžino idėja tai 10 balų. Labai daug naujai išleistų ir tikrai labai populiarių knygų. Pati apie šį projektą sužinojau, kai labai norėjau rasti vieną knygą, bet elektroninės versijos nė vienas knygynas nepardavinėjo, tik Milžinas ją turėjo. Dar didelis pliusas, kad kartais pasiūlo akcijų, kai prenumeratą galima išmėgint nemokamai arba už simbolinę sumą. Nuostabus variantas tiems, kurie nenori/nemoka pirataut, bet nori pakankamai nebrangiai skaityti populiarias elektronines knygas.

    AtsakytiPanaikinti
    Atsakymai
    1. O ko konkrečiai trūksta? Aš gal kaip neturinti patirties kažko nepastebiu.:)

      Aš tą patį pagalvojau apie nenorą/nemokėjimą piratauti. Manau Milžinas - gan pigus būdas "legaliai" gauti populiarias knygas. O ir paskaičiavus, tie 4,95 Eur ne ką atsilieka nuo vienos popierinės knygos (jeigu tai nauja, ko gero nusipirktum tik pusę jos :D).

      Panaikinti