Naudingi patarimai

"Didžioji mandalų knyga" arba meno terapija namuose

22:27

Nežinau kaip Jūs, bet mane jau pavergė spalvinimo knygos suaugusiems. "Didžioji Mandalų knyga" - tapo labiausiai skaitoma laisvu laiku. Ir žinau, kad ne aš viena tokia. Tiesą pasakius, mano namuose ši kūrybinio spalvinimo knyga atsirado po to, kai Aušra man parodė pirmuosius savo spalvinius. O tada aš per pietų pertrauką užsukau į Pegaso knygyną ir grįžusi namo pradėjau spalvinti.

Spalvinimo knygų suaugusiems pagrindinis tikslas - nuraminti per dieną sukauptas emocijas bei stresą. Knygos nugarėlėje rašoma, kad ši knyga "kontroliuoja mūsų emocijas ir stresą, todėl jaučiamas atsipalaidavimas, pagerėja koncentracija bei nuotaika, lavinami motoriniai įgūdžiai, vaizduotė, kūrybinis mąstymas, netgi įveikiama nemiga". Taip švelniai tariant, spalvinimo knyga - kažkas panašaus į Miečio platinamus nereceptinius vaistus Sedatif PC, kurie taip pat turėtų raminti nervinį neramumą. Pagrindinis skirtumas yra tas, kad ši knyga bent jau iš tikrųjų padeda. Na, bent jau man ir mano Aušrai. 

Mano pasirinkimas. O pasirinkti tikrai yra iš ko. Įvairios teminės knygos, kaip antai paslaptingas sodas, užburtas miškas, nuostabus sapnas, tatuiruočių knyga ir t.t. Daugumą knygų perverčiau, piešinėlius aptariau su mergina dirbančia knygyne ir visgi likau prie Mandalų. Manau, kad mano pasirinkimą nesąmoningai lėmė malonūs prisiminai, kuriuos tiesiogiai sieju su Amerika (ten dirbusi moteris kūrė atvirukus su mandalomis, kada nors parodysiu). Be to, spalvinti simetriškus piešinius pasirodė kur kas maloniau negu kurti konkrečius vaizdinius.

Mano patirtys. Pradėjusi spalvinti atsijungiu kokiai valandai - dviems. Tiesiog nori nenori atsiriboji nuo išorinių garsų, problemų ir tiesiog spalvomis margini baltą lapą. Be to, vis dažniau pastebiu, kaip darbo metu susikaupęs stresas tiesiog palieka mane ramybėje. Daugiau šypsausi, pabūnu su savimi. Aišku, dėl to užknisu Justą (dėmesio tuo metu jis tikrai negauna), bet terapiniu požiūriu tampu ne tokia ragana ir po to su manimi galima diskutuoti įvairesnėmis temomis (ne tik apie darbą). Be to, spalvinimas tikrai ramina ir net migdo. 

Mano rekomendacijos. Jeigu nuspręsite įsigyti vieną iš spalvinimo knygų, nusipirkite kuo didesnį rinkinį pieštukų arba flomasterių. Patikėkit manimi, dvylikos nepakaks. Mano maža pieštukų kolekcija kartais mane sugeba nuliūdinti: kartais taaaaaip trūksta spalvų (bet nieko, artimiausiu metu planuoju įsigyti bent jau 24 pieštukų pakuotę). Be to, nepamirškite ir drožtuko. Na, bent jau tuo atveju, jeigu piešinius marginsite pieštukais. Vėlgi, detalės kartais būna tokios mažytės, kad tik su aštriai nusmailintu pieštuko gali dailiai paspalvinti
Aš mėginau spalvinti tiek su flomasteriais, tiek su pieštukais. Pastebėjau, kad pieštukai reikalauja gerokai daugiau laiko, bet pats procesas vyksta gerokai smagiau. Be to, vienu pieštuku galima išgauti skirtingo intensyvumo spalvas.
Galiausiai, jeigu laisvo laiko turite tik vakare, siūlau prieš pradedant spalvinimo terapiją, nueiti į vonią. Įsijautus į spalvinimo procesą, kažkuriuo metu juntama begalinė ramybė ir miegas, kuris taip ir neša tiesiai į lovą. Taigi, šiuo atveju protingiausia būtų pasiruošti prieš saldų miegelį.


Dalinuosi keletu mano spalvintų mandalų. Spalvos susidėliojo pačios. Dar dabar grįžtu prie tų piešinių ir galvoju: kažin kas darosi mano galvoje, kad pasirenku vieną ar kitą spalvas. Turbūt už kūrybą atsakingas smegenų plotas taip ir džiaugiasi gavęs progą atskleisti mano talentus. Man patinka, manau, kad patiktų ir Jums. Tikrai rekomenduoju vieną, kitą vakarą praleisti ne su serialu ar filmu, bet su įdomiu piešiniu ir pieštukais pašonėje.

You Might Also Like

6 komentarai (-ų)

  1. O taip. Spalvinimo knygos suaugusiems - nuostabus dalykas. Rašydama į žurnalą "Šeimai" apie Eglę Stripeikienę (beje, savotišką spalvinimo knygų Lietuvoje pradininkę, piešusią jas dar tada, kai šios nebuvo populiarios), pati pabandžiau paspalvinti, kad įsivaizduočiau, ką tai reiškia. Ir išties patiko. Gaila tik, kad laiko spalvinti mažoka - vis turiu darbų, bet, kad atpalaiduoja ir labai įtraukia, tai tikrai. Beje, siūlyčiau pabandyti vadinamąjį doodle'inimą arba dzen raizgimą (angl. zentangle), kai spalvinama ne naudojant skirtingas spalvas, bet skirtingus raštus. :)

    AtsakytiPanaikinti
  2. haha :D Bet radot su kuo palyginti - homeopatiniu preparatu xD

    AtsakytiPanaikinti
    Atsakymai
    1. Priimsiu tai kaip komplimentą.:D Kadangi šiuo metu dirbu su Medicinos atstovais, vaistus ir maisto papildus praktiškai sapnuoju :D Natūralu, kad ir čia visai gražiai įsipaišė :))

      Panaikinti
  3. As sia knyga jau nuziurejau Tanya Burr kanale ir pagalvojau. kad ziauriai noreciau. Man Mandala tattoos taip pat labai labai grazios :))) Tu kaip mano sielos dvyne :))

    AtsakytiPanaikinti
    Atsakymai
    1. Kažkaip nesistebiu, kai žmonės sako, kad mandalos - labai gražios. Tu tik pažiūrėk į tą simetriją, spalvų gamą ir t.t. ir tikrai kažką pajusi.:)

      Panaikinti
  4. Tiesą sakant, pati tokią knygą turiu namuose ir negaliu atsidžiaugti šiuo keistai banaloku fenomenu. Nuo pat vaikystės mėgdavau spalvinimo knygeles, tačiau pomėgio nepamiršau. Nusipirkusi knygą neatsistebėjau šio vaikiško hobio galia - nerealiai gera atsipalaidavimo priemonė! Spalvini, atsipalaiduoji, gali braidyti švarioje galvoje, kiloti mintis iš vienos vietos į kitą - vienžo, mėgaujiesi liuksiška terapija.

    p.s. Labai džiaugiuosi atradusi tokį populiarų, naudingą, bet man dar nežinomą tinklaraštį. Moki sudominti skaitytojus. Super. :)

    AtsakytiPanaikinti