Knygų lentyna

George Orwell "Gyvulių ūkis"

12:40


Kol daugelis džiaugiasi saulės užtemimu, aš užsukau čia, kad papasakočiau apie VAU įspūdį palikusią knygą. Tai visų išgirta, daugelio jau apkalbėta pasakėčia - "Gyvulių ūkis". Prisidedu prie visų pagyrimų, nes knyga tikrai įdomi ir, manau, vis dar aktuali (galima kalbėti ne tik apie komunizmą, bet pačią bendriausia prasme apie žmogaus laisvės principus).

Apie autorių ir knygos turinį galite rasti daug ir teisingų atsiliepimų. Šį kartą nesipainiodama (ir neatskleisdama pagrindinių epizodų) į turinį, papasakosiu, kokius gi jausmus man teko išgyventi skaitant šį kūrinį. 
  1. Pradžią skaityti sekėsi labai sunkiai, nes vos atvertus knygą manęs laukė gan ilgas Įvadas. Turiu prisipažinti, įvadą dažniausiai praverčiu, nes man jis panašus į vieną ilgą bla bla bla. Nekalbu apie tuos kūrinius, kurių pradžioje jau įsitraukiama į istoriją. Visgi sukaupiau visas savo jėgas ir... perskaičiau! Nieko per daug naujo nesužinojau, bet savo žinias patikrinau ir atgaivinau (o po to vėl pamiršau). Lygiai taip pat su Pabaiga, kurioje dar kartą detaliai buvo aiškinami komunizmo principai. Šios dalies gėda pelėda, bet neįveikiau.
  2. Pati pasakėčia paliko neišdildomą įspūdį. Girdėjau daug apie įvairius šūkius, kurie buvo formuluojami Žinau, bet man ir taip gerai principu. Tik niekada nesusimąsčiau, kad žmonės taip labai kažkuo pasitikėjo, nors jautė skurdą, badą ir t.t. Man knygoje aprašyti įvykiai priminė dabar televizijoje ir internete esančią propagandą. Ilgai galvojau, kodėl tokie dalykai vyksta, bet protingų minčių taip ir nekilo.
  3. Kai skaičiau, man skaudėjo dėl visų tų, kurie suprato, kad kažkas ne taip, bet negalėjo nieko padaryti. Atrodo, aš esu protingesnė už knygoje aprašytus veikėjus, sakiau sau, kad kovočiau bet kokia kaina, bet esu įsitikinusi, kad lakštingalą galima uždaryti į narvelį, kad ir kokia žvitri ji būtų. 
  4. Ir iš tikrųjų, daug mąsčiau, kuo gi žmonės skiriasi nuo gyvulių. Ypač tų, kurie aprašyti knygoje. Kaip ir visur gamtoje: vieni - geresni, kiti - blogesni, o dar kiti tiesiog neturi nuomonės. Gyvename, kad išgyventume.
Žodžiu, jeigu ieškai knygos, kuri leis Tau pailsėti, bet kartu bus informatyvi ir patraukli skaityti, čiupk iš bibliotekos Gyvūlių ūkį. Manau, kad patiks, jeigu vertini geras knygas. Pati ją įsigijau labai dvejodama, bet džiaugiuosi, kad ji guli mano asmeninėje bibliotekėlėje

You Might Also Like

4 komentarai (-ų)

  1. Ši knyga taipogi guli mano asmeninėje bibliotekoje, mat iš didelio noro ją perskaityti nusipirkau ją Knygų mugėje prieš gerus 6 metus, jei ne daugiau. :D Pati ją skaičiau dalinai atmesdama istorinį ir politinį kontekstą, nes įdomiau pasidarė nagrinėti knygoje aprašomą tą minios elgesį ir reakcijas.

    AtsakytiPanaikinti
    Atsakymai
    1. Aš stengiausi irgi pamiršti viską, ką žinau apie tuos laikus ir įsijausti į veiksmą. Vistiek atrodė beprasmiai tie poelgiai. Nu ką nori, tą sakyk, bet nuo žvirblio užšoko ant briedžio.

      Panaikinti
  2. Tikrai nuostabi nuostabi knyga. Kiek kartų beskaityčiau, tiek naujų dalykų atrandu.

    AtsakytiPanaikinti
    Atsakymai
    1. Ir manau, kad knyga nepriklausomai nuo to, ką žmonės "mėgsta skaityti", bus įdomi.

      Panaikinti