Knygų lentyna

Thomas Harris "Avinėlių tylėjimas"

16:41

Ką gi, Klarise, ar ėriukai nustojo bliauti? - laiške Klarisei klausia Hanibalas Lekteris. 

Naujametinius skaitinius pradėjau vienu žymiausių detektyvinių romanų. Gerus dvidešimt metų maniau, kad detektyvai - atgyvena ir nesąmonė. Bet dar kartą įsitikinau, kad nesąmone mes vadiname tai, ko bijome, ko nesuprantame. Pagaliau aš suaugau, pagaliau į mano rankas patenka platesnis spektras knygų. 
T. Harriso detektyvas "Avinėlių tylėjimas" į mano rankas pakliuvo ne atsitiktinai. Turiu pomėgį kaupti knygas savo lentynoje. Tik ne visada tos knygos būna perskaitytos. Ne išimtis ir šis detektyvinis romanas, kuris lentynoje gulėjo ir laukė savo eilės. Negaliu skaityti knygos, kuri man yra neįdomi, taip knygos ir laukia savo eilės klausydamos mano murmėjimo: Ne šiandien, ne šita.


"Avinėlių tylėjimas" - knyga apie merginos norą nuraminti slogius prisiminimus keliantį avinėlių bliovimą. Detektyvas apie žudiką, kuris savo aukomis pasirenka jaunas merginas ir nudiria joms odą. Kiek šiurpu? Tikrai taip... Ypač, kai išsiaiškini, kodėl personažas taip elgiasi. Tyrimui gali padėti visiems gerai žinomas psichiatras, serijinis žudikas, kuris užsiima kanibalizmu - Hanibalas Lekteris. Taigi agentė (o galbūt reikėtų sakyti būsima agentė, nes ji vis dar studentė) Klarisė - FTB raktas, kuris gali prakalbinti Hanibalą.

Nenoriu daug pasakoti, nes nebus įdomu skaityti. Galiu pasakyti tiek: šią knygą tikrai rekomenduoju visiems savo draugams ir nelabai draugams. Nors ir mačiau filmą kokius tris-keturis kartus, knyga vistiek buvo įdomi (įdomesnė gal kokį šimtą kartų negu filmas, o ir filmas man labai patiko). Turiu pripažinti, tai tikrai puikus pasirinkimas po ilgos latargo būsenos, kai neskaičiau. Žinoma, vietomis buvo šiek tiek juokinga, kai Klarisė skundėsi neturinti kaip susisiekti su FTB agentais (knyga parašyta tada, kai mobilieji telefonai dar nesipuikavo kiekvieno gyventojo kišenėje), bet vistiek man labai labai patiko. Bet rašytojo gebėjimas išlaikyti įtampą taip įtraukia, kad knygą tiesiog praryji akimis.

Tikiuosi, kad tai nebus vienintelė šiais metais perskaityta knyga. Buvau labai išsiilgusi knygų kvapo ir raidžių margumyno. O dar visos tos mintys apie Hanibalą mane grąžino į Knygų mugę, kur buvo kalbama apie Lietuvos vardą garsinančius herojus. Taigi Hanibalas - lietuvaitis!

You Might Also Like

6 komentarai (-ų)

  1. Aš vis nusiperku kokią knygą, paskaitau pradžia ir viskas dažniausiai tuo baigiasi....Vis nerandu tokios kuri įtrauktu ir vos radus laisvą minutę lėkčiau ir skaityčiau...Dievinu detektyvus tai šią knygą manau tikrai šiais metai įsigysiu ir pabandysiu paskaityti, nes tavo knygos aprašymas, tikrai vilioją ją įsigyti ;)

    AtsakytiPanaikinti
    Atsakymai
    1. Man taip buvo gan ilgą laiką. Padėtos trys, keturios knygos, kurių neperskaičiau. Nekabino niekas.:> Viskam savas laikas!

      Panaikinti
  2. Esu skaiciusi sia knyga. Zinau, kad tuo metu ji atrode tikrai idomi. Bet turbut nepakankankamsi, nes dabar niekaip negaliu prisiminti jos veiksmo! :D

    AtsakytiPanaikinti
    Atsakymai
    1. Aš jau prieš skaitydama galvoje turėjau scenarijų kaip ir kas po ko vyks. Manau, niekada nepamiršiu šios knygos :D Bet šiurpiai žavus detektyvas... Tikrai geriausias skaitytas (nors skaičiau nedaug detektyvinių knygų).

      Panaikinti
  3. Seniai girdėjau jau apie šią knygą, bet nežinau kodėl niekad nekilo ranka jos nusipirkti. Filmo nežiūrėjau, nes siaubo filmai man nepatinka. Turiu pripažinti, kad tavo aprašymas privertė mane susidomėti :)

    AtsakytiPanaikinti
    Atsakymai
    1. Kaip džiaugiuosi, kad kažką "papirkau" savo pasimėgavimu! Žinok, tikrai verta. Moterys/merginos, kurios skaitė, labai giria šią knygą.:>

      Panaikinti